.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ادیانی راد: گنج دلالان از رنج فلاحان

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار، یکی از مشکلات کشاورزان را وجود دلالان و واسطه‌ها خواند و گفت: این افراد همه زحمت‌های یک فصل کشاورزان را با بهای اندکی خریداری و با قیمتی گزاف به فروش می‌رسانند.

به گزارش شمال نیوز "سیدعلی ادیانی‌راد"گفت: با پایان برداشت محصولات بحث حضور دلالان در خرید محصولات به یکی از معضلات اصلی مازندران تبدیل می شود و این امر در کنار نبود برنامه‌ریزی و امکانات مناسب برای عرضه به روز محصولات کشاورزی موازی کاری‌های مسئولان موجبات نارضایتی کشاورزان را فراهم می‌آورد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، در مورد فروش محصولات کشاورزی به دلالان، گفت: متاسفانه کشاورزان به علت نبود سازمانی مشخص وهمچنین به دلیل بازپس دادن قرض‌ها و سود بانک‌ها، مجبورند بیشتر درآمد و سود خود را به دلالان بدهند.

وی در باره نرخ دلالان برای خرید محصولات، افزود: نرخی که دلالان برای خرید محصولات کشاورزی می‌دهند، بسیار ناچیز و ناعادلانه است .

ادیانی‌راد تصریح کرد: به علت نبود برنامه‌ریزی مناسب حضور دلالان افزایش یافته است و از طریق خرید محصولات کشاورزی در سر مزرعه و فروش آن در بازار سودهای کلانی را کسب می‌کنند که در واقع حق کشاورزان است.

وی افزود: در سال‌های اخیر بروز مشکلات فراوان در حیطه کشاورزی موجب شد تا بعضی از محصولات کشاورزی از قبیل مرکبات و گندم توسط دولت خریداری شود اما نرخ خرید تضمینی نیز نتوانسته مشکلی از مشکلات کشاورزان را حل کند و این نرخ به گونه‌ای تعیین نمی‌شود که با هزینه‌های تمام شده محصولات همخوانی داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس، یادآور شد: در معامله، تولید کننده و مصرف کننده زیان می بینند، اما واسطه سود می‌برد.

با توجه به این که کشاورزی از محور‌‌های اصلی توسعه استان به شمار می‌رود ادامه این روند موجب رکود این بخش شده که در گذشت زمان عواقب آن متوجه تمامی بخش‌های استان می‌شود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 فروردين 1390
آاقای ادیانی شما که همش از مشکلات صحبت میکنید همین کشاورزان شما را فرستادند مجلس که از حقوقشان دفاع کنید لابد منتظرید کشاورزان بیان مجلس و بجای شما قانون حمایت از کشاورزان وضع نمایند . بترسید از فردای قیامت
نا شناس 29 فروردين 1390
اتفاقا آقاي ادياني حضور شما در كميسيون انرژي مصداق همين مثاليه كه گفتيد" گنج دلالان از رنج فلاحان "

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.035 seconds.